miércoles, 9 de diciembre de 2009

SABER SER CRÍTICS AMB EL MÓN


Quins són els límits dels anuncis, quina és la barrera que els publicistes haurien de tenir a l’hora de fer les seves creacions?
Però no podem dir que la culpa és només seva, ja que la realitat depèn dels ulls que miren. Si és així, perquè en els últims anys s’ha incrementat les patologies en relació al benestar amb un mateix? Com les malalties d’anorèxia, bulímia, la infravaloració, problemes d’autoestima, depressions...Si és que ens regalen un món d’elits i la realitat és una altre...
Per aquest motiu, és essencial que les persones siguem crítiques i estiguem preparades per fer una bona interpretació de tota la publicitat que ens està abordant constantment.
En relació això he fet la contrapublicitat de dos anuncis:
- En el primer, AILLOS MIO (DIAMONS LIFESTYLE): Sobretot em va cridar l’atenció l’eslogan: Cualquier momento es bueno para concederte un deseo. Just a sota, la fotografia de tres anells luxosos enllaçats. Esta clar que aquest anunci va destinat a un grup determinat de població, amb cert nivell econòmic que no tothom pot tenir. Perquè no crec que qualsevol persona, amb la economia que corre en aquests temps l’anomenada “classe mitja” es pugui permetre un desig com aquest. A més he fet la comparació amb el tipus de desig que podria tenir un nen qualsevol, en el Tercer Món: el fet de menjar. I és que en teoria el Nadal ens converteix a tots en persones humils i generoses. ¿Si? Jo crec que en persones consumistes i egoistes.
- En el segon, de la CREMA ANTIEDAT VICHY: Com que encara no hi hagut manera de trobar l’elixir a la eterna joventut, el món ha cregut que el què no podem aconseguir, ho hem de disfressar per aparentar el què no som. Per això, el més important és semblar que els anys no et passen factura, i ens cobrim de mil cremes malcuroses per enganyar el mirall i que sembli que els anys no han passat per nosaltres. De debò és necessari? Les arrugues i les taques a la pell no haurien de tenir connotacions negatives, sinó tot el contrari: tenir un significat de vellesa i sabiduria, d’experiència.
A vegades la publicitat ens ensenya, en realitat, una excusa per gira el cap i distreure’ns de tot allò que passa a l’altre banda.

No hay comentarios:

Publicar un comentario